Din domeniul bancar la cofetărie- o poveste presărată cu dulce și mult succes

Din seria poveștilor de succes din „culisele” antreprenoriatului, prezentate în cadrul campaniei „Usi deschise femeilor” se înscrie si povestea inspiratională a laboratorului de torturi Sweet Cookie Monkey.

O afacere de succes desprinsa parca dintr-un film motivational in care personajul principal renunță la jobul plictisitor ca sa își urmeze visul.

Pe Cookie Monkey i-am cunoscut în urmă cu ceva timp, când am dorit să ii fac soțului meu o surpriză. A ieșit una deosebită. Recunosc că nu mă așteptam. Orice idee am avut ei au pus-o cu talent în practică. Am rămas clienta lor fidelă și la fiecare eveniment al familiei tortul îl realizez cu ajutorul lor.

Ne-am gândit asadar să vi-i prezentăm și vouă, celor care sunteți în căutarea tortului de revistă, dar mai ales celor care se pot inspiră din această poveste plină de curaj și inițiativă.

Cred ca prima intrebare care vine în minte oricui, este: de unde a pornit totul?

„Sâmburele de la care a pornit Cookie Monkey este destul de vechi… De prin facultate, când la unul din cursuri am fost întrebați: „Ce vă doriți să faceți după terminarea facultății?”. Ei bine, majoritatea, dacă nu chiar toată lumea, a dat obiective din domeniul public, domeniul bancar, multinaționale, fiind o absență totală de vise de antreprenoriat.”

Chiar dacă a fost necesară trecerea unui anumit număr de ani pentru a ieși din confortul de a ocupa o simplă poziție de angajat și de a se hotărî a nu-și mai pună talentul, cunoștințele și abilitățile la dispoziția altcuiva, Cookie Monkey, s-a dezvoltat încetul cu încetul, cu forțe proprii, cu ambiție și dorința de a arăta că se poate și că eforturile sunt răsplătite pe măsură atunci când muncești cu dăruire și pasiune, dar pentru a ne încânta pe noi cu prăjituri delicioase cu aspect de revistă.

Care este poveste din spatele bussines-ului și ce v-a motivat să dezvoltați afacerea?

Reformulând întrebarea , „ Ce doriți să faceți după terminarea facultății?” am pornit pe drumul pe care ne gasim astăzi: Care e cel mai rău lucru care se poate întâmpla? Să eșuam? Da, e o varianta de luat în calcul – și atunci revenim în punctul de unde am plecat, cu cunoștințele pe care le-am acumulat ,dar cu o experiență pe care nu aveam cum sa o acumulăm altfel. Să reușim? Da, e o alta varianta de luat în considerare, în care toate abilitățile sunt fructificate în interesul personal pentru a dezvolta sustenabil o idee de afacere. Astfel, indiferent de rezultat, în mod realist, am ajuns la concluzia ca ieșind din spațiul de confort avem doar de câștigat. Și asa a început totul.

Care au fost primele rețete pregătite și unde ați găsit inspirația în crearea lor?

Cu riscul de a părea un clișeu, primele rețete ale noastre au fost în jurul mesei din copilărie, pe lângă caietul de rețete al mamei cu clasicele prăjituri Petre Roman și Televizor sau urmărind atenți rețetele improvizate și în continuă evoluție ale bunicii. Pentru că am aflat și noi treptat că așa procedează adevărații pasionați: învață veșnic din ceea ce fac și găsesc mereu variante inedite de a modifica puțin din rețetă în încercarea de a obține preparatul perfect.

Cum iau naștere acele torturi sau prăjituri delicioase? Care este procesul de creație?

Procesul de creație poate suna oarecum pretențios pentru Cookie Monkey, întrucât nu suntem nici creatori de gusturi nici de combinații. Este mai degrabă un proces de selecție, de încercare a unor rețete pe care le-am gustat și ni s-au părut ca ni se potrivesc, pe care le-am citit sau pe care le-am văzut în diverse publicații ori bloguri de specialitate și care par a fi în ton cu ceea ce facem noi deja. Adevărul este ca nu tot ceea ce pare extraordinar se dovedește a fi întocmai. Prin urmare e nevoie de răbdare și de multe încercări pana când produsul este “șlefuit” astfel încât sa ne poată reprezenta mai departe în fata clienților noștri.

Toate torturile voastre arată precum scoase din revistă, ați avut parte și de provocări din partea clienților?

Ei bine, da. Însa este o provocare generală pe care orice consumator o lansează de fiecare dată când cauta un produs pentru a-și satisface nevoile. De foarte multe ori, am întâlnit solicitări care nu sunt neapărat corelate cu disponibilitatea de a oferi și un preț corect și corespunzător sau un timp suficient de realizare a produsului solicitat. În ecuația „acum, mult, ieftin și bun”, cel puțin una dintre variabile inevitabil dă cu minus.

Totuși, suntem conștienți că odată cu produsele și calitatea pe care încercăm să le oferim trebuie să facem o oarecare educare a pieței astfel încât să ni se poată aprecia atât munca depusa, cât și creativitatea, ingredientele de calitate sau disponibilitatea în a găsi soluții.

Cum se alege materia primă pentru prepararea dulciurilor?

Materiile prime, ca de altfel și produsele pe care le oferim, au o piață a lor destul de variată atât ca și sortimente cât și ca furnizori. Variantele sunt multiple și, din nou, este nevoie de multa răbdare pentru a găsi ingrediente de o calitate satisfăcătoare și cu un preț corect. Furnizorii cu care lucrează Cookie Monkey deja s-au obișnuit cu faptul că suntem destul de pretențioși când e vorba de ingredientele pe care le folosim, iar raționamentul este cât se poate de simplu și de direct: căutăm să utilizăm materii prime pe care le-am putea folosi și acasă, fără ingrediente premixate, fără găleți minune sau aditivi alimentari, în încercarea de a obține delicii pe care să le putem consuma atât noi cât și familiile noastre, cu inima împăcată.

Ce considerați că vă deosebește de restul cofetăriilor? De ce ar trebui clientul să vă aleagă pe voi?

Încercăm în primul rând să ne diferențiem prin constantă, prin atenția la detaliu, prin modalitatea deschisă prin care abordam orice discuție. Încercăm în primul rând sa ne punem în locul clientului nostru și să privim produsul așa cum l-ar privi el. Să înțelegem exact ce își dorește, care detalii sunt cu adevărat importante din cumulul de informații pe care ni-l transmite și apoi să încercăm să ne ridicăm la nivelul acestor așteptări. Se întâmplă uneori ca în acest proces sa ne recunoaștem chiar și limitele atât în ceea ce privește capacitatea de producție cât și de realizare a unor detalii. Însa tocmai pentru că încercăm să abordăm lucrurile diferit față de alte cofetării, de fiecare dată ne dam silința să îi transmitem clientului ceea ce se poate și ceea ce nu se poate realiza, acceptând riscul unei dezamăgiri temporare, dar și sperând ca va aprecia poziția noastră onestă.

Creați și prăjituri raw-vegan? Ce părere aveți despe acest curent?

În clipa de față prăjiturile raw-vegan nu se regăsesc în oferta laboratorului Cookie Monkey nu pentru că nu ar fi un subiect actual, ci pentru că trebuie sa recunoaștem că, cel puțin local, acestea sunt produse de nișa, care se adresează unui public existent, dar destul de restrâns atât ca și interes cât și ca disponibilitate de achiziție. Este mai mult decât evident faptul că ingredientele folosite în acest tip de produse precum și manipularea minima a acestora le conferă niște calități nutriționale diferite de cele ale prăjiturilor clasice, însa atâta vreme cât publicul larg nu a îmbrățișat încă aceste variante, nu vedem ca viabila în perioada imediat următoare o orientare în această direcție.

Dacă v-am ruga să creați o prăjitură

cu numele „Pe tocuri cu familia” ce ar conține?

Cu siguranță ar fi o combinație de gusturi fresh, care să poată transmite energie, însă în același timp am merge pe o alternanță de texturi pentru a evidenția capacitatea femeilor de a jongla cu succes diverse situații care apar acasă, la serviciu sau în relația de cuplu.

Așadar, fie că vă doriți cremă de ciocolată sau mascarpone, fructe de pădure sau fulgi de ciocolată, Cookie Monkey vă răsfață cu produse de încredere și delicioase!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sofiline.ro