Oferă timp familiei, gătește rapid și delicios!

Una dintre cauzele pentru care declar deschisa lupta pe acest blog, este gătitul din abundență in weekend!

Vad pe grupurile de mamici si pe cele de gătit, o mulțime de bucate, pe masa de weekend. Supa, snitele, chiftele, umpluturi, prăjituri, etc.

Nu spun ca nu e fain sa poti face asta pentru familia ta, spun doar ca eu propun 🤚 un stil de gătit si de alimentație care ia mai putin timp.

De ce?

Pentru ca ai o zi sau doua pe saptamana, în care poti sa petreci frumos cu familia, nu sa mirosi a snitele prăjite. În weekend trebuie sa strălucești, sa mergi la salon, să ai un timp al tău, nu sa speli 4 randuri de haine si sa gătești pentru 3 zile!

În loc să stai până la ora 4 în bucătărie, mai bine petreci pe canapea cu cei dragi, la o carte, la o emisiune, o activitate in familie, o plimbare, o iesire sau o vizită.

In plus, e o ocazie super sa încerci chestii noi, din bucătării din lumea întreagă, împreună cu ai tai. Exclude statul singura în bucătărie în timp ce fiecare e pe la treaba lui. Asta se poate intampla in timpul saptamanii, dar în weekend ai putea încerca să îi antrenezi pe toți în a gati împreună cu tine – ca un team building de familie.

Stiai de exemplu ca o porție de tăietei cu pui la wok se face in 4 minute?

Un alt exemplu, un file de ton sau de peste spadă, se face in 2 minute pe-o parte, doua pe alta. Si poti sa serveste cu spanac tras la tigaie cu usturoi si munguri de pin. E o deliciozitate!

Dintre preparatele care se fac rapid:

  • Preparate la cuptor (pe care doar le așezi în tava: pui, legume, scărita, hamburger, etc). Exclus Preparate care necesita tigaie si apoi cuptor. Nu în weekend.
  • Deserturi din mousse-uri, fructe, plăcinte cu foietaj gata făcut, deserturi la pahar, soufle-uri, briose, etc. – lucruri le care le mixezi si eventual le pui la copt / frigider.
  • Paste – gata în 15 minute în total
  • Pentru supe crema si pireuri- legume coapte, mixate cu smantana lichida și/ sau unt, continentul potrivit si magie: la prepararea lor stai propriu zis maxim 3 minute.

Haideți să lăsăm supele, sarmalele, snitelele, chiftelele, ruladele si toate restul pentru zilele cand familia e la munca, grădiniță, școală etc și cand ne dezlănțuim pasiunile în bucătărie așa cum ne place, poate pe o muzică, poate într-un podcast de dezvoltare personala, sau poate pe skype cu o prietena buna 🙂

Iata cateva exemple aleatorii de preparate pe care le-am facut weekendul care a trecur si care sper sa va inspire.

Brocolli pane cu mix tempura (5 minute) si friptura de mânzat (subtire, se face in 2 minute) cu salvie.

Linguine (paste) cu fructe de mare (8 minute total)

Tagliatelle cu crema de fasole rosie si dulceata de ceapă roșie (10 minute)

Cartofi gratinați cu ou si brânză (20 minute) la cuptor (după ce au fost foarte in prealabil, 5 minute pe ventilatie la 210 grade)

Ceai de ghimbir pentru colesterol, glicemie si imunitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sofiline.ro