DiverseTerapie în familie

Te simți deconectat de cei dragi? Iată ce ai putea face!

Vremurile în care trăim cu toții ne cer să ne dezvoltăm din ce în ce mai mult abilități din diverse arii, cu accent pe cele cognitive. Trăim într-o lume în care graba este mare. O lume în care contează cât de buni suntem la școală, în societate, în familie, cu copilul sau cu partenerul. Dăm tot ce e mai bun din noi. Facem, mergem, fugim, învățăm, cumpărăm, dăm scroll pe Facebook, verificăm e-mailul și, din păcate, uităm să mai și stăm. Sau poate stăm doar atunci când suntem obosiți. Cum ar fi dacă ne-am privi în ochi mai des? Cum ar fi dacă ne-am conecta unii cu ceilalți? Cum ar fi dacă, azi, doar am fi? 🙂 Iată de ce e important să ne contectăm unii cu ceilalți și prin ce moduri putem să o facem, chiar dacă avem un program încărcat.

De ce să ne conectăm?

Cu toții avem dorințe, scopuri, țeluri. Indiferent de toate acestea, uităm de multe ori să trăim în prezent. Căutăm rețete pentru a fi părintele ideal, soția perfectă, iubitul perfect, omul fără griji, persoana fericită. Ce omitem, în schimb, este esența tuturor acestor căutări. Uităm să fim noi înșine. Uităm să ne privim copilul în ochi și să ne bucurăm pentru că există. Uităm să fim recunoscători pentru viață. Pretențiile noastre sunt din ce în ce mai mari, astfel încât este firesc să fim mereu cu mintea în viitor sau în trecut. Totuși, să ne conectăm cu viața contează. De ce? Pentru că suntem creați să socializăm, să ne conectăm cu oamenii. Suntem creați să ne conectăm și cu natura. Să ne conectăm și cu animalele. Să ne conectăm și cu noi înșine.

Modalități prin care te poți conecta:

  1. Privește-i în ochi pe ceilalți! – Atunci când ne uităm în ochii celui care vorbește, suntem prezenți. Iar atunci când suntem prezenți, nu putem fi îngrijorați față de viitor sau trecut. Se spune că socializarea este medicament pentru suflet. Astfel, vă provoc să vă priviți mai des copilul, partenerul sau prietenul. Dar, atenție! Mă refer la acele momente în care îl privim pe celălalt în ochi și îi acordăm atenție acum și aici! Nu ne gândim la ”cum să iscăm o ceartă” sau cum să îi reproșăm mai repede ceea ce a făcut ”greșit”.
  2. Zâmbește! – Ipoteza feedback-ului facial ne spune că, atunci când zâmbim, este foarte probabil să începem să ne simțim mai bine (Strack, Martin, & Stepper, 1988). Expresiile faciale ne influențeză modul în care gândim, acesta din urmă influențăndu-ne mai departe starea. Ce zici, merită să zâmbești mai des? 🙂
  3. Fii prezent! – Poate vă întrebați cum puteți să fiți cu adevărat prezenți. Ei bine, exercițiul e simplu: atunci când mâncăm , mâncăm! Și nu ne gândim la știrile de la TV. Atunci când ne jucăm cu cel mic, ne jucăm! Și nu verificăm telefonul între timp. Atunci când facem duș, ne concentrăm asupra propriului corp, și nu suntem cu mintea la ”ce fac după ce ies de aici”. Simplu spus, ne concentrăm pe ceea ce facem. Nu doar pe acele activități cognitive (search pe Internet sau lectură), ci și pe acele activități cotidiene simple, pe care am cam uitat să le trăim cu adevărat.
  4. Dăruiește! – Indiferent dacă te gândești la voluntariat, la a o ajuta pe vecina să urce la etajul 3 plasele cu cumpărături, sau la a dona haine, este bine să ajuți! Și, culmea, nu e bine doar pentru cei pe care îi ajuți, ci și pentru tine! Atunci când dăruim ceva, orice, ne simțim bine. Și, dincolo de a ne face să ne simțim bine, această înclinație spre ceilalți ne ajută să fim prezenți. Să ne conectăm cu alți oameni. Ceva atât de mărunt, și totuși atât de important pentru suflet!
  5. Meditează! – Poate fi greu la început, mai ales dacă nu suntem obișnuiți cu astfel de tehnici ”complicate”. Și nu, nu suntem obișnuiți cu ele, majoritatea dintre noi. Dar, partea bună este că pot fi învățate. ”Din păcate”, trebuie să fim învățați să ne relaxăm. Trebuie să ne învețe cineva să luăm pauze. Să mai și fim, nu doar să facem. Vă încurajez să practicați meditiația, de câteva ori pe zi. Iar la început, apelați cu încredere la sfatul unui profesionist. Un psiholog, consilier, psihoterapeut, găsiți cu siguranță prin apropiere. Și nu, nu trebuie să fii nebun ca să ajungi acolo. Din contră, aș zice eu, trebuie să-ți dorești doar să te cunoști mai bine. Să te redescoperi. Și să te conectezi apoi cu tine. Înainte de a te conecta cu ceilalți, TREBUIE să te conectezi cu tine! 🙂
  6. Ai grijă de corpul tău! – Aleargă, plimbă-te, mănâncă echilibrat, fă orice îți place pentru a avea grijă de corpul tău! Iubește-te așa cum ești și, în cazul în care nu ești chiar atât de mulțumit de tine, lucrează la asta. Se poate!

Așa că, pentru a-ți atinge orice obiectiv, e necesar să o iei ușor, astfel încât să nu treci cu vederea peste acele momente simple ale vieții. Bucură-te de ceilalți, de mâncare, de timpul petrecut cu tine, și fii prezent orice ai face. Chiar dacă e dificil la început, amintește-ți că mintea umană e făcută să ”lucreze”, deci e normal să te mai ”deconectezi”. Concentrează-te apoi pe ceea ce făceai înainte. E un exercițiu simplu, pe care te provoc să-l realizezi începând chiar de azi! 🙂

Related posts
Diverse

Cum este interpretat zambetul unui vânzător? Persuasiune si limbajul trupului, capitoul V

BusinessCampania Usi Deschise FemeilorDiverse

Update Campania Usi deschise femeilor - evenimente, proiecte și obiective

BusinessCampania Usi Deschise FemeilorDiversePractici financiare

Ieșim la masă cu clienții sau nu? Bune maniere în afaceri - fragement din Modulul 3

BusinessCampania Usi Deschise FemeilorDiversePractici financiare

Tehnici de persuasiune in relatia cu clientii | Modulul II - Scoala de business Gaminvest

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sofiline.ro