Ce sa NU spui niciodată unui client | Maniere si bune practici în afaceri

In zilele noastre, antreprenori, manageri, patroni și alti furnizori de servicii si produse, nu înseamnă ca sunt din oficiu oameni din elita societății, cu educație aleasă și nivel de cultură sau studii superioare. În cele mai multe cazuri sunt oameni simpli, ale caror caractere profesionale se află în formare, odata cu evoluția profesională. De aceea gasesc necesar ca fiecare persoană cu aspirații înalte în carieră și afaceri să investeasca in permanență în șlefuirea atitudinilor, comportamentului, limbajului si tactului profesional.

Despre bunele maniere, arta conversației, arta negocierii, replici standard, exista carti dar s-ar putea scrie încă zeci, de pagini, pentru fiecare sitiatie in parte.

Eu m-am gandit să încep o serie, cu mai multe formulari potrivite, care sa le substituie cu eleganta si succes pe cele nepotrivite.

Care sunt asadar lucrurile care sa nu le soui niciodata unui client:

1. Nu se spune niciodata „Nu stiu”

Acest „nu stiu” este unul dintre cele mai distructive raspunsuri pe care un client le poate primi de la un furnizor, comerciant, etc. Este o interdicție în lumea afacerilor sau a serviciilor sa spui „nu stiu” la solicitarea unui client sau partener.

Daca esti pus in fața acestui fapt, de a nu sti, poti raspunde cu una din variantele de mai jos, dupa caz:

  • Lasati-ma sa verific si revin la dvs.

  • In acest moment nu as putea sa va spun exact …” dupa care bine ar fi sa urmeze un raspuns macar general

  • Ma voi documenta mai bine ca sa va pot da un raspuns sigur, pe maine

2. „Nu pot vorbi, sunt ocupat, reveniti mai tarziu, sunati mâine” etc.

Foarte important este felul în care ii comunicăm unui client sau partener indisponibilitatea noastră.

Situatii si exemple:

  • Dacă clientul a contactat telefonic:

Ce le spun întotdeauna și agentilor din echipa noastră, să nu re-trimită clientul pe cont propriu, spunand ceva de genul „intrati va rog pe site, scrie acolo toate detaliile„. Dacă clientul a sunat este pentru ca vrea sa vorbească, nu vrea să navigheze și să citească.

Dacă suntem indisponibili îi putem spune, spre exemplu astfel:

  • Chiar în acest moment sunt într-o discuție | operațiune | sedință, cu permisiunea dvs. ne auzim ulterior.

  • Sigur ca da, am sa revin cu un apel in scurt timp, ca acum sunt într-o negociere, discutie, etc. E in regula? Multumesc!

Vice-versa, daca clientul scrie, online, mail sau mesaj, nu ii raspundem cu „contactați-ne la nr de tel. 07…. „. Niciodata asa.

E valabila aceeasi discutie, daca clientul a scris, este pentru ca vrea sa vorbeasca in scris din motive de el stiute, deci raspunde-i in scris cat de complet posibil, in faza initiala.

3. „Aveti bani?„,

Daca de exemplu discutati despre partea financiara si încerci sa identifici ce potential financiar are clientul, e recomandat sa o faci direct si transparent, fara ocolisuri. Asta nu inseamna ca ne uitam manierele acasa și intram cu bocancii în subiect. E de preferat să ne adresam

  • Ce buget v-ati gandit sa oferiti pentru asta?

  • Aveti cumva o limita orientativa penttu costurile acestui plan?

  • Care ar fi suma pe care sunteti dispus sa o ofetiti?

  • In jurul carui buget ne putem orienta?

Daca in continuare avem nevoie sa stim cand poate (cu adrvatat) clientul acesta sa plateasca, pentru a putea intelege si prioritiza oferta, îl putem intreba:

  • Sa inteleg ca ati avea disponibilitate de plata imediata?

  • Aproximativ pe cand credeti ca veti putea face plata?

Mai multe, în articolul viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

sofiline.ro