Diverse

Manifest pentru neschimbare

Purcari lansează un “Manifest pentru neschimbare” – o idee neobişnuită în vremuri ce par mai ales ale schimbării. Este un manifest retrograd, cumva? Un apel la apărarea dogmei, o probă de împotrivire la evoluţie, un gest reacţionar?interlink.ro%20

Nici una dintre acestea.

Este un recurs la repere, aproape ca-n legile fizicii: pentru a putea percepe şi măsura schimbarea, e nevoie de un sistem de referinţă. De puncte fixe, în funcţie de care să măsori şi să evaluezi schimbările sistemului.

Purcari ne propune “adevăratele valori” ca sistem de referinţă: repere stabile, verificate în timp, care rezistă sau nu sunt influenţate de schimbare. Valori morale, de exemplu; solidaritatea are aceeaşi semnificaţie dintotdeauna. Cinstea, la fel. Adevărul. Binele, în numeroasele lui forme, are mereu aceeaşi esenţă. Eroismul, indiferent de modurile în care e contestat. Altruismul, oricum ar fi exprimat. Şi altele, multe alte valori stabile, neinfluenţate de schimbările lumii înconjurătoare, valori pe care fiecare are a şi le descoperi, în viaţă, ca să nu şi-o irosească trăind-o.astratex.ro

Glossa lui Mihai Eminescu însoţeşte “Manifestul pentru neschimbare” – descrierea perfectă a importanţei valorilor autentice. Iată:

Vreme trece, vreme vine,
Toate-s vechi şi nouă toate;
Ce e rău şi ce e bine
Tu te-ntreabă şi socoate;
Nu spera şi nu ai teamă,
Ce e val ca valul trece;
De te-ndeamnă, de te cheamă,
Tu ramâi la toate rece.

Cum răspunzi? Când te-ai întrebat şi când ai socotit ultima oară “ce e rău şi ce e bine” în ce “te-ndeamnă (şi) te cheamă”?

Nu sunt lucruri mărunte. Vă reamintesc, Purcari este acea companie de vinuri de mare tradiţie din Republica Moldova ce aproape că a fost ucisă de câteva embargouri abuzive ordonate de Rusia, de fiecare dată când Chişinăul a dat semne de independenţă şi de reorientare spre România şi spre Europa. Ca să supravieţuiască, Purcari a apelat la solidaritate – a românilor şi a restului Europei. Drept rezultat, azi, cota rusească în vânzările vinăriei Purcari este mai mică de 16%, de la 90% în anii 2000, şi noul embargo rusesc aproape nu mai are semnificaţie. În schimb, Purcari vinde din ce în ce mai mult în Europa – numai în România, vânzările au crescut cu 250% anul trecut, vinăria de peste Prut devenind lider emergent pe piaţa autohtonă a vinurilor premium (sursa).

Vedeţi? Unele lucruri se pot schimba dramatic, dar adevăratele valori rămân mereu aceleaşi.

Iar dacă n-aţi gustat niciodată un Purcari, încercaţi. Un Negru de Purcari exprimă mai bine decât orice altceva recursul la valori fundamentale.

Sursa

http://www.petreanu.ro/ 

About author

Mamăprenoare și iubitoare de viață
    Related posts
    DiverseModă și frumusețePersonal si delicatSunt femeie

    10 trăsături ale femeii bărbat. Te regăsești?

    CulinarDiverseRetete pentru copiiRețete pentru impresionat oaspețiiRețetele giuffridiene

    10 idei de preparate ca la restaurant, pentru acasă | Pe tocuri cu familia

    DiverseParentingTotul despre copii

    Activitate ierbar - potrivit de la 3 ani, în orice anotimp | Școala cu mami

    Diverse

    Ierbar - activitate montessori de la 3 ani

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *