Diverse

5 metode simple prin care mamele pot practica zilnic iubirea de sine

Iubirea de sine este raportarea blândă la tine, care nu implică vinovăţia, judecata sau autopedepsirea pentru fiecare greșeală pe care o faci – sau pentru fiecare moment în care te gândeşti la tine mai mult decât la ceilalţi.Iubirea de sine înseamnă grijă pentru propria persoană și devine un rezervor incredibil de energie, răbdare şi iubire pentru ceilalţi. Mai mult, potrivit psychologytoday.com, practicarea iubirii de sine are numeroase efecte benefice asupra stării tale de zi cu zi:

  • Scaderea anxietatii
  • Tratarea şi prevenirea depresiei
  • Un tonus mai bun
  • Optimism
  • Rezistenţă mai bună la stres

Dacă eşti mamă, probabil că toate acestea nu îţi sună deloc străin. Suprasolicitarea, timpul limitat şi faptul că eşti mereu în priză sunt doar câţiva dintre factorii care conduc la epuizare fizică şi psihică. Te gândeşti mai mult la ceilalţi, nevoile copilului devin prioritare, iar tu eşti tentată să uiţi, uneori, complet de tine.

Te invit să practici iubirea de sine

Kristin Neff, cercetător, descrie iubirea ca sine ca fiind tratarea propriei persoane cu aceeași bunătate și grijă investite în relația cu cei dragi. În momentele de eşec, la contactul cu greşelile şi imperfecţiunile sale, cel mai bun lucru pe care o mamă l-ar putea face este acela de a se accepta aşa cum este, conştientă fiind că suntem imperfecţi, nicidecum să se judece sau să se învinovăţească.

Dragă mami, te invit într-o călătorie relaxantă, în care vei afla 5 paşi simpli prin care poţi practica zilnic iubirea de sine.

1. Acceptă-ţi emoţiile

Primul pas în practicarea iubirii de sine este, evident, acceptarea. Acceptă ceea ce simţi, acceptă-te cu toate reuşitele, micile eşecuri, acceptă şi îmbrăţişează lucrurile care nu îţi ies cum ţi-ai dori. Nu te mai învinovăţi, nu te mai critica. Eşti mamă, nu robot! Rămâi conştientă de emoţiile pe care le experimentezi şi trăiește-le. Atunci când învăţăm să trăim cu emoţiile noastre… ele nu ne mai copleşesc. Ne devin prietene, devin constructive, ne ajută să facem lucrurile mai bine.

2. Practică meditaţia

Timpul este limitat, ştiu. Dar sigur găseşti 10 minute – dimineaţa sau seara. În acele zece minute poţi sta în linişte deplină, îţi poţi goli mintea.Respiră calm şi încearcă să devii conştientă de felul în care corpul tău se relaxează, se detensionează. Iubirea de sine se naşte din grija şi atenţia pe care ţi-o acorzi.Indiferent că e vorba de cinci minute sau 1 oră, ai nevoie de un timp în care să îţi pui trăirile în ordine, să te îmbrăţişezi, să te linişteşti, să te iubeşti pentru tot ceea ce eşti şi faci zilnic.

3. Iartă-te

Să ştii că nu eşti singura mama care îşi pune întrebări legate de modul în care a procedat, la un moment dat, în relaţia cu copilul. Nu eşti singura care face greşeli, care nu ştie cum să le îndrepte – sau care le repetă. E omenesc. Indiferent cât de supărată ai fi pe tine uneori, nu uita să îţi aminteşti şi cât de mândră ar trebui să fii de tine. Iartă-te şi mulţumeşte-ţi pentru câte reuşeşti să faci, nu te certa pentru micile eşecuri. Iertarea este, poate, cea mai pură formă a iubirii de sine.

4. Asculta-ti emotiile

Pentru că timpul e limitat şi devii suprasolicitată, eşti tentată să renunţi la visurile tale, la nevoile tale, la ceea ce îţi doreşti tu să faci. Însă renunţarea la sine nu e o soluţie care oferă garanţia fericirii celorlalţi. Aminteşte-ţi că sacrificiul are o vibraţie joasă, iar iubirea pentru ceilalţi se naşte din iubirea de sine.

Fă-ţi timp pentru pasiunile tale, ascultă-ţi nevoile şi oferă-ţi atenţia pe care o meriţi.

5. Empatia

Iubirea de sine se naşte şi din empatie. Treci pentru o clipă în locul celor dragi şi imaginează-ţi cum te-ai simţi dacă ai observa că ei se simt aşa cum te simţi tu, dacă i-ai vedea trişti, judecându-se, învinovăţindu-se pentru orice eşec. Nu ţi-ar plăcea, nu? Nu. Pentru că îi iubeşti.

Iubeşte-te la fel de mult şi pe tine. Nici lor nu le-ar plăcea să te ştie atât de critică. Practică empatia şi vei avea întotdeauna un motiv suficient de puternic pentru a începe să te iubeşti şi să îţi respecţi emoţiile şi nevoile.

ubirea de sine: echilibrul perfect între minte, trup, suflet

Iubirea de sine presupune trei aspecte – care se completează perfect:

1. Mindfulness: trăirea în momentul prezent, o imagine pozitivă despre sine, iertarea de sine, renunţarea la judecată şi autocritică.

2. Grijă de sine: comportă-te cu tine cu aceeaşi dragoste cu care îi tratezi pe ceilalţi.

3. Acceptarea imperfecţiunilor:acceptă că eşti om, eşti femeie – înainte de a fi mamă – eşti supusă greşelilor, ai dreptul să eşuezi, iar toate acestea nu te vor face să fii mai prejos.

Dimpotrivă: sunt semne că încerci, evoluezi, înveţi. Nimeni nu e perfect, nimeni nu se aşteaptă de la tine să fii fără cusur.

Concluzie

Iubirea de sine rămâne cel mai frumos dar pe care ţi-l poţi oferi. Iubeşte-te şi vei fi surprinsă cât de multe lucruri se vor schimba. Schimbarea gândirii aduce cu sine schimbarea pe care ne-o dorim în viaţă. Vei înţelege că nimeni nu e perfect, vei descoperi cât eşti de minunată – şi că faci infinit mai multe lucruri extraordinare decât greşeli. De ce să nu te concentrezi pe aspectele pozitive din viața ta?

Sursa: Tikaboo.roAutor: Sorina Corneanu

About author

Mamăprenoare și iubitoare de viață
    Related posts
    Diverse

    Cinci lectii de conștientizare într-o zi la salon | Pe tocuri cu familia

    DiverseTotul despre copii

    Activitati cu tematica toamna 2-4 ani | Scoala cu mami

    Diverse

    Cosul cu comori - primele activitati Montessori ale bebelusului | Scoala cu mami

    Diverse

    Lista neagră a lucrurilor intersize unei doamne in societate | Pe tocuri cu familia

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

    sofiline.ro