Frânturi esențiale despre hrană, kilograme și psihonutriție

Aceasta este o bruscheta dar nu e tocmai lejeră, ca și consistenta de nutrienti și calorii. Pe platou mai erau și cu somon și rață deci 2, maxim 3 bruschette dinastea ar putea fi foarte bine toată cina.
Însă adevărul e ca astea-s antreuri, după cum bine știți. Cel mai probabil urmează o pizza, ceva carne bine gătită în unt, servita cu sosuri, cartofi sau ma rog, iar în multe din cazuri urmat chiar de desert. Unde mai pui și ca un pahar de alcool are mai multe calorii ca toată pâinea din platou.
Câte adunam atunci la finalul serii, după ce vei fi adunat pe linguriță ultimele firimituri de sufleu? 😁

Nu asa ar trebui sa arate o masa obișnuită. Poate un festin, dar dacă vrem sa pretindem de la corpul nostru seriozitate, atunci nu e o idee bună sa ii dam atâtea calorii la o singura masa. Ciudat ca ideea asta păguboasa pentru corpul nostru este o practica la scara larga în majoritatea restaurantelor din lume dar și în casele oamenilor din tarile dezvoltate. Oare de ce la nivel de societate avem practici și norme care nu ne fac tocmai bine?

În ultimele luni am studiat și am avut focus pe nutriție, sau mai bine spus pe “mâncat” pentru ca nu nutrienții ma interesează – cu asta m-am lămurit la biochimie în facultate. Ce mă interesează însă este partea de psihonutritie, acel “de ce” mănânc, mai precis, “De ce mănânc ATAT” Sau “de ce mănânc IAR”. Aceste ATÂT și IAR sunt cele care dau cuvintele cheie în ecuația noastră cu doua necunoscute: cantitatea și frecvența.

Putini știu ca mulți dintre noi am avea nevoie de foarte putina mâncare, defapt. Adică necesarul caloric zilnic al unei femei, de exemplu, cu activitate fizica medie și un metabolism normal, ar fi între 1000 – 1400 calorii. O masa cu cele mai sus enumerate depășește 800 – 900 calorii. Deci dacă persoana sa zicem ca mai făcut și prânzul și micul dejun, fără gustări, sucuri, etc, a depășit deja necesarul zilnic caloric.

După ce am citit sute de pagini, pot afirma ca esența e simpla: mult și des – cheia marilor greutăți pe cantar.
Mai puțin și mai rar – cheia slăbitului, a șanselor la sănătate, la vitalitate, la o viata libera și necondiționată de kilograme în plus.

E atât de simplu, dar noi ne complicam.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *