Înscrieți-vă la buletinul nostru informativ pentru a primi informații actualizate, noutăți, perspective sau promoții.

Cardurile Montessori – totul despre Recunoasterea Vizuala

„Orice copil de un an intelege imaginile, asa ca le putem folosi, fie pentru a-l ajuta sa pronunte cuvinte pe care le ştie deja, fie pentru a-l invăta cavinte noi. Trebuie doar să-i oferim materialul necesar ales cu grija. Orice serie de imagini cu animale, plante sau obiecte trebuie sa se bazeze pe un criteriu logic de selectie”
M. Montessori, Londra, 1937

In pedagogia montessoriană, notiuni aparent complexe le sunt prezentate copilor de la o vârsta fragedă. Maria Montessori era de pårere că nu existä,cunoştinte uşoare şi cunoştinte grele, Mintea absorbantă a copilului poate să asimileze cu aceeaşi uşurintä atat cuvintele simple, cât şi pe cele considerate complicate.

De la naştere si pana la 3 ani, copilul işi dezvolta limbajul şi işi însuşeşte spontan notiuni şi cuvinte, oricât de complexe. Este aşadar, ideal să-i stimulați acest interes natural, chiar înainte ca micutul sa inceapă să vorbească. Nu va temeti că demersul este prematur. Cuvintele pot fi cunoscute inainte de a fi rostite. Nu
subestimati copilul şi nu ratati perioada senzitiva caracterizată de
interesul pentru limbaj, si folositi-o din plin, facilitând achizitia de termeni utili pentru cultura sagenerală.

Pachetul, Recunoaştere vizuala: Vietuitoare, inspirat de cartonaşele
cu forme geometrice ale Mariei Montessori, familiarizeaza copilul
cu numele mamiferelor, pasärilor şi insectelor, invitându-l deopotrivă sã-şi exerseze perceptia vizuală.

Deşi nu fac parte din materialul folosit de Maria Montessori, cardurile sunt utile în acest domeniu de învatare, deoarece unele vietuitoare nu pot fi observate direct de către copii. In plus, cardurile au avantajul de a putea fi luate şi folosite oriunde, in multiple activităti.

Cu cardurile Montessori noi am reusit sa facem peste 18 activitati diferite (le gasiti pe blog)
Un pachet costa 7 lei , gasiti aici

☆ Indrumari
Lasati copilul sa lucreze in ritmul lui. Poate va dori să insiste mai mult asupra observatiei sau să repete un pas.

Respectati-i dorinta, fără sa-l obligați să treacă mai departe dacă nu se simte pregătit. După un timp, activitatea fi va deveni familiara şi
va rezolva cerintele mai repede.

Nu interveniti in îndeplinirea unei
sarcini.

Nu incercati să-I corectati, nici sa-i criticati realizarile.
Daca sarcinile nu sunt rezolvate cu succes, s-ar putea sa nu fie momentul potrivit pentru copilul tau sa faca aceasta activitate.
Incercati sa reluati activitatea după o vreme.

Facebook
Twitter
Email
Alexandra Giuffrida
Alexandra Giuffrida

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole asemănătoare