Înscrieți-vă la buletinul nostru informativ pentru a primi informații actualizate, noutăți, perspective sau promoții.
Caută

Tratează-ți corpul cu respect. Despre lux și piese vestimentare

Azi vorbim despre lux. Despre luxul vostru. Ce este defapt luxul?

Dacă luăm definiția din dicționar:

LUX2 s. n. Nivel de viață excesiv de costisitor. Fast, eleganță, somptuozitate, splendoare. ◊ Loc. adj. De lux = a) extrem de confortabil; care nu reprezintă un lucru de primă necesitate; elegant, somptuos; b) de calitate superioară, de prim rang; select; c) care are articole de calitate superioară și de rafinament.

Ok, până aici bănuiesc că fiecare dintre noi cunoaste aceste sensuri. Dar sunteți și de acord cu definițiile acestea?

Dacă ma întrebi pe mine, eu sunt în regula cu aceste definiții, însă dacă aș avea posibilitatea aș schimba puțin niște sensuri. Aș adapta aceste definiții pentru mine, prin percepția mea personala. E vorba de stilul de viață și mai ales de respect. Atunci când înveți să îti respecți corpul, înveți să prioritizezi. A-ți da prioritate ție, e un însăși un lux.

A purta ceva ce corpului tău îi face bine, e un lux. Și nu are nici o legătură cu banii. Banii sunt doar un număr. Exclud din discuție brandurile, pe care nu vreau sa le aduc în discuție. Luxul nu stă în branduri, luxul stă în a avea grijă de tine, a te respecta și a-ți onora corpul, prin ceea ce porți.

Respectul de sine

Respectul față de corpul tău ar presupune automat o selectare a obiectelor și formelor pe care le purtam. Material, textura, fitting – acestea sunt probabil singurele criterii de care corpul nostru ține cont. Singurele. Pe când culoarea, moda, brandul, modelul – acestea sunt apanaje pentru minte. Mintea e cea care are „fițe”. Mintea vine și îți cere să te actualizezi cu moda, pentru a fi apreciat și acceptat, mintea vine cu prejudecățile, mintea vine cu tipare și stereotipuri, mintea îți cere mai mult, mai bun, mai scump, pentru că mintea nu e chiar aliatul tău, sa știi. Corpul însă, da.

Corpul e cel care îți poartă sufletul, cel care are viață. De el trebuie să ne îmgrijim dacă vrem să fim bine. Creierul e super smart și gestionează funcțiile vitale dar pentru a ne dicta ce e bine pentru corp, sincer, s-a dovedit ca nu prea se pricepe.
Avem un corp pe care e important să îl onoram, să îl ascultam, sa îl îngrijim.

Corpul ne spune când pantofii ne strâng, când tocurile ne fac rău la spate. Corpul ne spune când elasticul sau cureaua ne sufocă. Corpul ne spune când sutienul ne mutilează.

Luxul e sa îți permiți să îți dai cu un strop de parfum peste noapte, luxul e să nu dormi pe cearceafuri în care transpiri. Luxul e să porți pantofi cu care simți ca zbori, ca nu ești încălțat. Luxul e să îți învelești gatul într-o eșarfă moale și densă. Luxul e să nu păstrezi o rochie cu fermoar metalic nemascat pe spate. Luxul e să dai tălpilor libertate, taliei demnitate, sânilor onoare. Luxul e să fii bine, tu în corpul tău.

Singura legătură pe care o poate avea aici valoarea materială este legata de confort și calitatea pieselor vestimentare pe care alegem sa le purtăm.

Diferența dintre „scump”, „ieftin” și „valoros”

E important sa facem însă diferența între preț și valoare așa ca simt nevoia imperios să definesc „scump” și „ieftin” întâi de toate. Diferența nu o face prețul, ci calitatea.

Un produs ieftin e cel mai probabil slab calitativ, pentru ca nu are cum sa beneficieze nici de o producție riguroasa nici de materiale de calitate.

Un produs de calitate, valoros, are toate șansele sa fie mai costisitor, pentru calitatea materialului, a manoperei / procedeului, prin efectul lui asupra corpului, toate acestea având un cost pe care prețul final trebui sa le acopere.

Insă să nu uităm că exista pe piața produse ieftine la un preț egal sau chiar mai mare decât un produs de calitate, doar pentru ca are în spate probabil, un alt procedeu de producție sau alt sistem de piață.

La fel cum, desigur, adesea produse ieftine ca și valoare au un preț mai ridicat, din diverse motive, tot legate de retail.

Diferență colosala o au brandurile care, deși se încadrează în categoria celor valoroase, sunt totuși prea scumpe pentru majoritatea populației și de aceea am spus ca nu intenționez sa fac referire la branduri în aceasta postare, pentru ca acestea nu reprezintă din punctul meu de vedere apanajul luxului deși îl intersectează.

Acum că ai citit aceasta perspectivă, te întreb, tu te îmbraci în lux? Cât de multa atenție acorzi semnalelor corpului tău atunci când îmbraci dimineața ținutele?

Facebook
Twitter
Email
Alexandra Giuffrida
Alexandra Giuffrida

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole asemănătoare